Waarom je een Google My Business profiel nodig hebt

2 juni 2020

Google is dé plaats om een antwoord te vinden op al je vragen. Daarom is het als bedrijf belangrijk om online vindbaar te zijn. In deze blogpost lichten we enkele van de belangrijke voordelen van Google My Business uit. Want wie wil er nu geen gratis verkeer naar zijn website?

Google My Business

Vindbaarheid van je bedrijf

Dagelijks gebruiken mensen Google om snel informatie over lokale bedrijven te vinden. Je Google My Business account zorgt ervoor dat je aanwezig bent in de zoekresultaten. Bezoekers kunnen hier onder meer je adres, contactgegevens, openingsuren en reviews vinden. Met één klik op de knop kunnen ze Google Maps openen en meteen een routebeschrijving vinden om bij jou terecht te komen.

Google Maps

Een geverifieerde en geoptimaliseerde Google My Business verschijnt niet enkel in de zoekresultaten maar ook op Google Maps als bedrijf. Zo ben je ook aanwezig als iemand je producten of bedrijf op zoekt in Google Maps. Dit wordt steeds belangrijker aangezien mensen via mobiele apparaten bedrijven in hun buurt opzoeken.

Google My Business

Koppeling met Google Ads

Als je al adverteert op Google kunnen we je Google Ads en Google My Business account koppelen. Met behulp van deze connectie kunnen er locatie extensies toegevoegd worden aan je advertenties, waardoor mensen snel kunnen doorklikken om je adres terug te vinden. Deze koppeling zorgt tevens ook voor advertenties in de Google Maps zoekfunctie.

Google Insights

Meten is weten, en het onderdeel Insights zorgt ervoor dat je duidelijke cijfers hebt van de mensen die je Google My Business profiel bezoeken. Hoeveel mensen landen op je pagina? Nemen deze mensen telefonisch contact op of gaan ze op zoek naar een routebeschrijving? Worden de foto’s bekeken? Dit zijn allemaal vragen die je beantwoord ziet in deze statistieken.

Google My Business

Google posts

Geef je visuele vindbaarheid een extra boost door een update te plaatsen via Google My Business. Zo’n update kan in de vorm van een nieuwsbericht of event. Je kan je post aanvullen met een knop die doorlinkt naar een specifieke pagina op je website. Enige nadeel? Deze post verdwijnt na 7 dagen automatisch. Organiseer je bijvoorbeeld een opendeurdag? Voeg deze dan zeker toe als event om meer zichtbaarheid te creëren.

Lokale SEO

Google personaliseert de zoekresultaten steeds meer aan de hand van je locatie. Google Trends laat zien dat er een stevige groei is in zoektermen met het zoekwoord ‘in de buurt’. Dit door onder meer het gebruik van voice search. Enkele voorbeelden zijn: tankstations in de buurt, top 10 italiaanse restaurants in Gent,... Als ondernemer is het belangrijk om ook bij deze lokale zoekresultaten te verschijnen. Gelukkig helpt een Google My Business account hier al een groot stuk mee.

Google My Business

Heb je hulp nodig bij het opzetten van je Google My Business profiel? Onze marketeers helpen je graag verder!

Samenwerken?

Heb je een project dat je graag wilt bespreken of talent dat we zeker in huis moeten halen? We ontmoeten je graag.
Contacteer ons