D&M Depot

Belgisch design voor thuis

Webshop
Website bekijken
D&M Depot

Belgisch design voor thuis

Webshop

Briefing

Een nieuwe website met geïntegreerde bestelprocedures, workflow en verschillende andere datasets.

Wat deden we?

D&M staat garant voor pure materialen, natuurlijke kleuren en sobere vormen met Belgische roots. Hun creatieve ecologische visie leidt tot innovatieve creaties die internationaal het verschil maken. 

Website

Om hun internationale groei zowel op commercieel als logistiek vlak te ondersteunen, ontwikkelde Code d’Or naast een website (met uitgebreid persluik) in maar liefst vijf talen ook een beveiligd bestelplatform voor dealers en eigen agenten. Het CMS achter de schermen communiceert met het interne stocksysteem (aangestuurd door Navision) zodat alle logistieke activiteiten traceerbaar zijn en stockgegevens up-to-date. Naar analogie met de tweejaarlijkse catalogus wordt ook de content van de website bijgewerkt. 

Na enkele intense momenten van consultancy en overleg met alle betrokken partijen tekenden we de krijtlijnen voor het grafisch ontwerp, development, CMS en de integratie tussen meerdere systemen uit. 

Voor het design van de website luisterden we aandachtig naar de product en graphic designers van D&M. Regelmatig toetsten we onze ideeën met hen af zodat de – door hen – vastgelegde look & feel consequent werd doorgetrokken. 

We zorgden voor een modulaire aanpak omdat design en lifestyle voortdurend evolueren. Het CMS bestaat deels uit op zichzelf staande standaardmodules zoals team, nieuws, … en anderzijds uit dynamische modules die data uit Navision inlezen. 

We verdiepten ons in de logica van de Navision database setup en de business logica van D&M. De stock en het volledige proces van het plaatsen, verwerken, berekenen, verzenden en leveren van de bestelling – dat geregistreerd wordt in Navision – koppelden wij aan het CMS van de nieuwe website. 

Order app

Voor de handige order app, die alle data van D&M ook offline beschikbaar stelt, bouwden we met Angular een aangepast aanbod op tablet uit. Dit maakt het voor de agent mogelijk om tijdens een klantenbezoek de bestelling – zelfs zonder internetverbinding – aan de wachtrij van het ordersysteem toe te voegen. 

Iedere agent staat met zijn toestel geregistreerd in het CMS van de website, waar D&M volledige controle heeft over de verleende toegang. Bij een eerste login haalt de app alle bestaande data uit Navision op en stelt deze offline beschikbaar. De updates, die iedere nacht worden verzameld, trekt de app bij een eerstvolgende wifi of 3G-verbinding binnen. 

Ter plaatse voegt de agent een nieuwe klant en diens voorkeur valuta snel toe aan de bestaande klantenlijst binnen de app. Door te zoeken volgens (sub)categorie, productnummer of paginanummer uit de catalogus vindt de agent snel de gewenste producten terug. Eenmaal de bestelling is afgerond, komt deze in de wachtrij binnen de app terecht. Bij wifi-verbinding wordt de bestelling samen met een update van de klantenlijst doorgestuurd naar het CMS en vervolgens naar Navision. Hier worden de richtprijzen uit de app bijgesteld naar de definitieve prijzen in Navision, toegewezen kortingen blijven gelden.

Wil je meer weten over dit project?

Heb je een gelijkaardig project en ben je benieuwd naar onze aanpak? We vertellen je er graag meer over.
Contacteer ons