BerryAlloc

BerryAlloc, vloeroplossingen op maat

Campagnes
Website bekijken
BerryAlloc

BerryAlloc, vloeroplossingen op maat

Campagnes

Briefing

BerryAlloc biedt een vloeroplossing aan voor elke ruimte: van laminaat en vinyl tot parket en zelfs wandpanelen. Als onderdeel van de overkoepelende Beaulieu groep zijn ze geen onbekende voor ons. We maakten eerder al de corporate Beaulieu website en de website voor hun dochterbedrijf Turfgrass. Om de BerryAlloc laminaat collectie online te promoten namen ze contact op met Code d’Or. Als eerste test wilden ze graag online advertising campagnes richten op de Franse markt. De invulling van deze campagnes en de kanalen waren door ons vrij in te vullen. Een mooie uitdaging!

Wat deden we?

Onze eerste stap was het organiseren van een interne brainstorm. Hier werden alle opties besproken en gingen we op zoek naar de juiste insteek, doelgroep en beeldmateriaal. Dit beeldmateriaal konden we vinden in de DAM (Digital Asset Management tool), een uitgebreide beeldbank die we eerder voor hen bouwden. Uit deze brainstorm kwam een plan van aanpak dat we daarna voor de klant presenteerden. 

BerryAlloc advertising

Event tracking

Meten is weten, en daarom is correcte data zo belangrijk. Om juiste data te kunnen garanderen stelden we een event tracking plan op dat werd geïmplementeerd door de developers van BerryAlloc. Dankzij deze tracking kunnen we via Google Analytics bijhouden hoeveel en via welk kanaal conversies behaald worden. Deze conversies werden ook gekoppeld aan Google Ads zodat we onze Google campagnes kunnen optimaliseren op basis van correcte data. Daarnaast werd er ook een Facebook pixel toegevoegd aan de website, zodat we gedetailleerde resultaten hebben van onze Facebook en Instagram campagnes. 

Facebook en Instagram campagnes

Het eerste deel van ons advertentieplan bestond uit Facebook en Instagram campagnes. Hiermee wilden we graag meer mensen naar de website lokken en hen natuurlijk ook laten converteren. In het geval van BerryAlloc is de belangrijkste conversie het bezoeken van de dealer pagina, waar gebruikers kunnen doorklikken naar een verkooppunt.

Op Facebook richtten we ons op twee doelgroepen: interieur liefhebbers en renoveerders. Elke doelgroep kreeg een passende boodschap en beeldmateriaal te zien. Via Instagram gebruikten we zowel de news feed als de stories om onze advertenties te verspreiden. Deze verschillende plaatsingen brachten met zich mee dat er video’s en afbeeldingen in verschillende formaten moesten worden voorzien. Per campagne A/B testen we verschillende visuals en copy, om zo telkens beter scorende advertenties te bekomen. 

BerryAlloc ads

Google Display campagnes

Met hun ruime aanbod aan beeldmateriaal zou het jammer zijn om een visueel kanaal als Google Display niet tot zijn volste te benutten. Met Google Display worden advertenties getoond op relevante websites en apps binnen het Google Display netwerk. Code d’Or hielp met het omzetten van het beeldmateriaal naar geanimeerde AMP HTML advertenties. Deze advertenties werden aangemaakt in de belangrijkste en best scorende Google Ads afmetingen. Opnieuw targeten we hier twee doelgroepen: interieur liefhebbers en renoveerders in Frankrijk. Voor elke doelgroep werden relevante plaatsingen en onderwerpen bepaald zodat de advertenties op de juiste websites worden getoond. 

Google Search campagnes

Naast de display campagne werden er drie search campagnes opgezet in Google Ads. Deze advertenties worden bij relevante zoektermen boven de organische zoekresultaten getoond. De eerste campagne richt zich op mensen die BerryAlloc opzoeken. De tweede target mensen die op zoek zijn naar waterbestendig laminaat, bijvoorbeeld voor in de badkamer of keuken. En de laatste campagne vangt algemene zoektermen die met laminaat te maken hebben op.

Heb jij ook een online marketing idee dat wacht op de juiste uitwerking? Onze marketeers denken graag mee om je marketingdoelstellingen te behalen.

Wil je meer weten over dit project?

Heb je een gelijkaardig project en ben je benieuwd naar onze aanpak? We vertellen je er graag meer over.
Contacteer ons