Ambrassade

De Ambrassade deelt zijn kennis

Website
Website bekijken
Ambrassade

De Ambrassade deelt zijn kennis

Website

Briefing

De Ambrassade in Brussel is een plek van vertrouwen, kennis, expertise en een schakel tussen enerzijds jeugdwerk en andere beleidsdomeinen die impact hebben op kinderen en jongeren. Zij proberen actief bij te dragen aan het geluk en welzijn van kinderen en jongeren in onze samenleving, door informatie te gaan verschaffen aan jeugdwerkingen, jeugdbewegingen en hogere instanties, zoals beleidsmakers. Ook koppelen ze terug naar alle politieke instanties waarbij ze de belangen van jongeren verdedigen. Een organisatie op zoek naar een website met een hart voor mensen, deze opdracht was meteen ons ding!

Wat deden we?

Contentgericht

De nieuwe website moest vooral véél informatie op een overzichtelijke manier kunnen verwerken, en zo bouwden we de Kennisdatabank. Een databank waar je alle informatie die de Ambrassade doorheen de jaren verzameld en geschreven heeft kan terug vinden. Alle informatie werd zorgvuldig opgedeeld in diverse categorieën. Zo vind je er bvb hun visie over leegstaande ruimtes die kunnen dienst doen als jeugdlokaal terug, inclusief regels en wetgeving hieromtrent.

En wat als je iets heel specifiek zoekt in al deze informatie? Daarvoor bouwden we een uitgebreide zoekmachine. De bezoeker kan in alle modules zoeken en we hebben ervoor gezorgd dat de resultaten praktisch gegroepeerd worden per type, voor een optimale ervaring.

Om hun arsenaal aan informatie te verspreiden, organiseert de Ambrassade ook diverse workshops, opleidingen en evenementen. Al deze zaken kan je terugvinden in hun overzichtelijke kalender.

website ambrassade

Naast de gebruikelijke standaardmodules maakt de Ambrassade ook gebruik van drie landingspagina’s rond de thema’s Jeugdinformatie, Jeugdbeleid en Jeugdwerk. Het uitzicht van deze pagina’s loopt gelijk met de hoofdwebsite, maar er wordt op een andere manier gebruik gemaakt van het navigatiemenu. De landingspagina’s omvatten namelijk veel info en vereisen dus een andere structuur om alles ordelijk weer te geven.

Om al deze informatie op een zo efficiënt mogelijke manier in de website te gieten, werd er gebruik gemaakt van onze content builder en ons CMS, die we naar hun noden hebben aangepast. Zo hebben we ons CMS o.a. verrijkt met kleurcodes. Achter de schermen kan men hier gebruik van maken om de content te ordenen en overzichtelijk te houden.

We introduceerden eveneens een RSS-feed. Handig en vooral tijdbesparend wanneer je een deel van de website in een nieuwsbrief wil verwerken.

Heb je ook zo’n initiatief met een hart voor mensen, nood aan een content-gerichte website of een andere uitdaging die we te lijf moeten gaan? Contacteer ons vrijblijvend voor meer informatie!

Wil je meer weten over dit project?

Heb je een gelijkaardig project en ben je benieuwd naar onze aanpak? We vertellen je er graag meer over.
Contacteer ons