De nieuwe website van Soubry smaakt naar meer

Soubry

De nieuwe website van Soubry smaakt naar meer

Platform

Briefing

Soubry, de Belgische nummer 1 voor pasta en bloem, was op zoek naar een eigentijdse en flexibele website. Omdat onze klant verschillende doelgroepen heeft, die het bedrijf elk een eigen online customer journey wil aanbieden, was een duidelijk indeling cruciaal.

Ook moest het CMS van de site klaar zijn om in een latere fase te koppelen met een SAP-databank. Op die manier kan Soubry de structurele productinformatie die intern al voorhanden is heel efficiënt inzetten. Dankzij Code d'Or komt dit helemaal voor de bakker.

Wat deden we?

Site met vier luiken

Met zijn producten richt Soubry zich op verschillende groepen klanten: de eindconsument, via supermarkten, maar ook de B2B-markt, zoals de horeca en industriële bakkerijen. De producten kun je bovendien op verschillende manieren indelen (volgens volume, type...). Het was dan ook cruciaal om tijdens het voortraject van dit project een duidelijke informatiearchitectuur uit. te tekenen, zodat alle content logisch gestructureerd online zou komen.

De website is opgedeeld in vier grote segmenten, met een extra luik 'jobs' dat doorlinkt naar een externe site. De navigatie van de site verandert in functie van de doelgroep, zodat iedere bezoeker zijn eigen online-ervaring op maat krijgt.

Veel flexibiliteit voor de content

De inhoud van de site wordt centraal beheerd. Zo is het mogelijk om algemene pagina's, zoals die met de geschiedenis van het bedrijf, in het CMS te koppelen aan meerdere segmenten. Canonical tags in de code vermijden dat Google dit ziet als duplicate content (en de pagina's afstraft in de zoekresultaten).

De homepagina van de site is makkelijk aanpasbaar, wat bijvoorbeeld handig is voor tijdelijke campagnes. Met onze tool Page Architect kan de klant vlot alle gewenste elementen op de pagina schikken. De tool zorgt ervoor dat alle content automatisch gekoppeld wordt, zoals afgesproken in de functionele analyse, én dat de pagina correct wordt weergegeven op desktop en op mobiele toestellen.

Makkelijk producten filteren

Centraal op de site staan de verschillende Soubry-producten, telkens met meerdere foto's en productinformatie, zoals de voedingswaarde en de nutriscore. Bezoekers kunnen het aanbod makkelijk filteren op gamma en lengte.

Bijpassende recepten en gerelateerde producten maken de productpagina's compleet.

Sociale media in de kijker

Omdat Soubry een lifestylemerk is dat zich almaar vaker op jongeren en communities focust, krijgen social media een prominente plaats op de site. De 'social component' op de homepagina toont de meest recente posts van de Soubry-profielen op Facebook, Instagram en Tiktok. Dit blok wordt elke dag automatisch gesynchroniseerd.

Helpende hand bij de data-invoer

We hielpen Soubry niet alleen om de site uit te denken en te ontwikkelen, maar ook met de data-invoer in het CMS. Onze klant had daarvoor niet zelf de nodige resources en als partner zorgden we graag voor extra ondersteuning. Zo kon de site tijdig live gaan.

Fundamenten voor de toekomst

Vandaag is de site van Soubry in al zijn glorie live, maar alle data (foto's, productinfo...) komen momenteel nog uit het CMS. In een later stadium zullen we de link leggen met SAP, het ERP-pakket van Soubry. Zo kan onze klant ook op de site zijn voordeel doen met productdata die het bedrijf intern gebruikt. Het voordeel? Het bespaart werk en alle gegevens op de site zijn altijd up-to-date. De fundamenten voor die integratie hebben we vandaag trouwens al gelegd: we kennen alle datavelden al, zodat de koppeling vlot kan verlopen.