Blue Lines

De puntjes op de i

Campagnes | Website
Website bekijken
Blue Lines

De puntjes op de i

Campagnes | Website

Briefing

De filosofie van het Gentse vertaalbureau Blue Lines luidt klaar en duidelijk: vertalen doe je uitsluitend naar je moedertaal! Het legertje native speakers van Blue Lines zijn dus niet alleen uitstekende copywriters, maar kennen ook alle gebruiken en culturele verschillen van de doeltaal. Het resultaat: een natuurlijke tekst die aanvoelt alsof het de originele is.

Net zoals een goede tekst een bepaald imago uitstraalt, is dat niet anders voor een goede website. Een ideale gelegenheid voor Code d’Or en Blue Lines om de handen in elkaar te slaan!

Wat deden we?
Blue Lines kantoor

Brand design

Om de nieuwe website meer te doen stroken met de identiteit van het bureau, werden eerst het logo en de huisstijl aangepakt door Rik Grafiek, een van onze vaste partners op vlak van brand design. Het nieuwe, gestileerde logo straalt net die kwaliteit uit waar Blue Lines altijd voor gaat.

De website

Wij borduurden verder op het moderne en fijne design van Rik en creëerden een overzichtelijke website die de identiteit en diensten van het vertaalbureau bondig uiteenzet. Geen overdaad aan informatie meer, maar een duidelijk visitekaartje. Het spreekt voor zich dat de site meteen ook een responsive jasje kreeg.

Bij een bezoek aan de website word je eerst verwelkomd door het geanimeerde logo, alvorens je op de homepage belandt. Inhoudelijk is Blue Lines resoluut voor een persoonlijke aanpak gegaan, waarvan de teampaginablog en citaten van klanten mooie voorbeelden zijn. Ook de detailpagina voor openstaande vacatures is nieuw en maakt het mogelijk om deze met een muisklik te delen op sociale media kanalen.

De mooie beelden zijn van de hand van Marble Moon en stellen de groene oase aan planten in de co-working space in DOK Noord centraal. Een warme aanvulling op de no-nonsense teksten die - hoe kan het ook anders - door Blue Lines zelf werden neergepend.

Online marketing

Maar met enkel een strak webdesign en puik development ben je weinig als potentiële bezoekers de weg naar je website niet vinden. Onze online marketeers zorgden er dus voor dat alle teksten SEO-matig werden aangepast op basis van een keywordanalyse en dat de website eersterangs zoekresultaten oplevert. 

Omdat voor Blue Lines alles begint en eindigt met de juiste woorden, willen zij op hun beurt dergelijke SEO-teksten kunnen aanleveren aan de klant. Wij brachten hen de technische kneepjes bij door middel van een workshop. 

Vind je dat de look van jouw website en je bedrijfsidentiteit te ver van elkaar liggen? Wij helpen je graag met een grondige analyse en plan van aanpak. Contacteer ons vrijblijvend voor meer informatie.

nieuwe website Blue Lines

Wil je meer weten over dit project?

Heb je een gelijkaardig project en ben je benieuwd naar onze aanpak? We vertellen je er graag meer over.
Contacteer ons