Onze deuren staan terug open voor je. Op zoek naar strategisch advies, een partner voor je online project of een nieuwe werkplek? We verwelkomen jullie graag terug op ons kantoor, dat kan op afspraak en mits het naleven van enkele voorzorgsmaatregelen. Ontdek onze maatregelen.

RecoMatics

Digitaal is het nieuwe normaal

Campagnes | Website
Website bekijken
RecoMatics

Digitaal is het nieuwe normaal

Campagnes | Website

Briefing

Veel processen in bedrijven staan of vallen met de verwerking van documenten. Die rompslomp automatiseert RecoMatics voor jou. In functie hiervan bouwden we een website voor hen, waar zowel huidige als nieuwe klanten kennis kunnen maken met het professionele aanbod aan diensten van RecoMatics. Benieuwd hoe we dit digitale project hebben aangepakt? We vertellen het je graag! 

Wat deden we?
RecoMatics

De briefing

Een eigentijdse website ontwikkelen die de producten en technologieën van RecoMatics moet weerspiegelen. Met een krappe deadline op de planning, was dit een mooie uitdaging voor Code d'Or.

De oplossing

Aan de basis ligt ons gloednieuwe content management systeem, Laravel Nova. Dit gebruiksvriendelijke CMS heeft RecoMatics de vrijheid om de website vrij in te vullen en gemakkelijk te onderhouden.

Het resultaat

Een gloednieuwe, op maakt gemaakte website, met een strak design. Dit in lijn met hun huisstijl. Zowel huidige als toekomstige klanten kunnen er kennis maken met hun nieuwe technologieën. 


Starten met strategie

Een nieuwe website ontwikkelen gaat hand in hand met het bepalen van een online positionering. Als strategisch webbureau denken we dan ook mee met onze klanten en gaan we verder dan puur het ontwikkelen van een website. We staan hen strategisch bij in het kiezen van een online identiteit en verdere keuzes.

We investeerden in een intensief voortraject om alle neuzen in dezelfde richting te krijgen. Dit deden we aan de hand van diverse workshops waarin we de identiteit, doelstellingen, visie en missie van RecoMatics grondig analyseerden. Na een uitgebreide SWOT- en doelgroepenanalyse gingen we van start met het uitzetten van een prototype en het designen van de website in spe.

RecoMatics

Samen naar de finish

Bij het ontwikkelen van een nieuwe website, komt een team van interne en externe experten te pas dat naadloos samenwerkt. Zo deed Studio Limbo een aanzet tot een prototype, dat door onze designer Bas verder uitgewerkt en aangevuld werd met eigen visuals. Creative studio Eugene And Louise boog zich over de creatie van passende illustraties. De front-/ backend code en digital marketingstrategie werden door Code d’Or verzorgd.

Gloednieuw CMS

Na een finale goedkeuring op het prototype en design, konden onze front- en backenddevelopers aan de slag. Voor ons was het bouwen van deze website in Laravel Nova, ons gloednieuwe CMS, een primeur. In combinatie met Page Architect kunnen we nog flexibeler websites opbouwen. Met Page Architect puzzelen we de content in elkaar zoals legoblokjes, die we eigenhandig bouwden voor RecoMatics. We gaven bijkomend nog een CMS training, waardoor RecoMatics zelf makkelijk voor content input kan zorgen.

RecoMatics

Ondersteunende marketing

Naast het bouwen ervan, zorgden we er ook voor dat dat de website makkelijker gevonden werd. Zo werd de oude website gemapt naar de nieuwe en gaven we via SEO de website net dat extra duwtje richting zoekresultaat nr 1. Een SEO-analyse van relevante keywords diende als basis voor de teksten op de nieuwe RecoMatics website, vloeiend neergepend door copywriter Jill

Daarmee was de kous nog niet af. Samen met RecoMatics werd er een marketingplan uitgerold waarbij we hun merk en producten in de kijker plaatsen. De focus ligt hierin vooral bij traffic genereren naar de nieuwe website. Tijdens een interne brainstorm werden alle mogelijke opties besproken en gingen we op zoek naar de juiste kanalen om de beoogde doelgroep te bereiken. De komende maanden staan er diverse advertenties via Google Ads, LinkedIn en Google display op onze planning. Ons doel? Kwalitatieve contactregistratie en nieuwsbriefinschrijvingen stimuleren!

Een vlotte samenwerking

De eerste ontmoeting met RecoMatics vond plaats in april. Nog geen 3 maanden later lanceerden we de nieuwe website. Een korte periode voor het uitrollen van een online project in een gloednieuwe omgeving. Om alles in goede banen te leiden, was open communicatie dan ook cruciaal. We zijn alvast bijzonder trots op het resultaat! 

Benieuwd naar jouw digitale mogelijkheden?
Wij staan klaar om je te helpen.

Wil je meer weten over dit project?

Heb je een gelijkaardig project en ben je benieuwd naar onze aanpak? We vertellen je er graag meer over.
Contacteer ons