Wij openen mogelijks binnenkort terug onze deuren zodra we de gezondheid en veiligheid kunnen garanderen voor onze collega’s en bezoekers. In functie daarvan stellen we een actieplan op en evalueren dit dag per dag. Voorlopig werken we nog even thuis uit en blijven online bereikbaar voor jullie. Stay safe! Ontdek onze maatregelen.

NVAO

Dwars door de overload aan informatie

Platform
Website bekijken
NVAO

Dwars door de overload aan informatie

Platform

Briefing

Wil je in de lage landen een opleiding in het hoger onderwijs organiseren, dan moet je eerst de zegen van de Nederlands-Vlaamse Accreditatieorganisatie krijgen — NVAO voor de vrienden. Twee landen, alle bijbehorende overzeese gebieden en doelgroepen zo divers dat ze alles van studenten over ambtenaren tot universiteiten omvatten. De uitdaging: de informatie makkelijk doorwaadbaar maken en dichter bij al die doelgroepen komen te staan. Challenge accepted.

Wat deden we?

Wegwijs in het kluwen van regeltjes

De grootste horde voor dit project was een logische opbouw creëren doorheen alle content, van nieuws over de veranderende kwaliteitszorgstelsels tot documentatie over de procedures die NVAO hanteert om opleidingen en instellingen te beoordelen. Samen met Heren Loebas, die de vormgeving op zich namen, hebben we alles erop gericht om het bezoekers op de site zo makkelijk mogelijk te maken. Tarieven, FAQ, opties die je hebt om bezwaar of beroep in te dienen: alles kreeg zijn plek in een overzichtelijk drop-down menu dat waar nodig een secundair menu meekreeg. De procedures goten we dan weer in een mooi overzicht met een makkelijk te volgen stappenplan. Alle documentatie die je nodig hebt om je aanvraag te doen, zijn downloadbaar en jouw aanvraag, die kan je gewoon digitaal indienen via de website van NVAO.

" Code d’Or brengt een ervaren en breed samengesteld team rond de tafel. Ze slagen in één van de moeilijkste opdrachten die er is: zich inleven in de leefwereld en de specifieke vragen van de klant. Code d’Or zit in een project niet over, maar langs je. Ze helpen concretiseren en verbreden je perspectief op mogelijke oplossingen. Zonder dit ervaren team hadden we ons websiteproject nooit tot een dergelijke resultaat kunnen brengen."

Jasper Delanoy, communications manager NVAO

Vlaanderen versus Nederland

Dat de regels voor het beoordelen van de kwaliteit van opleidingen niet dezelfde zijn boven en onder de Moerdijk, had je wel geraden. Daarom ontdubbelden we alle procedures en besluiten, zodat iedereen meteen de juiste info te lezen krijgt. Bij mouse-over krijg je twee knoppen om uit te kiezen — en dus enkel relevante info.

Uitgebreide facetfilter

Een feilloos werkende filter moest naast het menu de rode draad worden doorheen deze content-heavy website. Waar de vorige website een doolhof was, is er nu voor de “besluiten”-pagina een facetfilter met parameters die automatisch de content in dit menu item in de volgende keuzevakjes aanpast.

De zoekmodule laat je toe om de besluiten en rapporten in een oogwenk te doorzoeken, al kun je ook meteen naar een handig overzicht per opleiding en instelling gaan. Je ziet er onder meer hoeveel studiepunten de opleiding heeft, of het een voltijdse is of niet en diens accreditatiegeschiedenis.

Koppelingen met relevante documentatie

De links tussen pagina’s onderling brengen je nog sneller bij je doel: klik je een procedure aan, dan verschijnen daaronder relevante nieuwsberichten en de contactgegevens van het juiste teamlid bij NVAO. Daarnaast maakten we een koppeling naar relevante publicaties die zo een makkelijk raadpleegbaar naslagwerk worden voor de verschillende doelgroepen.

Altijd up to date

Bijkomende moeilijkheid: NVAO is wettelijk verplicht om correcte data te tonen. Een opleiding die een accreditatie krijgt, moet dus zo snel mogelijk op hun website geplaatst worden. Daarom importeren we de input uit de drie databases (Vlaanderen, Nederland en de overzeese gebieden) om het uur, helemaal automatisch. Zo kan iedereen op elk moment nagaan of een opleiding erkend is.

Ondersteunende online marketing

Naast het traject om alle content slim te organiseren en te structureren, zorgden we er ook voor dat de website makkelijker gevonden werd. De oude website werd gemapt naar de nieuwe, we zorgden voor een uitgebreide SEO-implementatie, segmenteerden de contactendatabase voor de newsletter zodat die 100% GDPR-proof was en gaven strategisch advies over de communicatie.

Wil je meer weten over dit project?

Heb je een gelijkaardig project en ben je benieuwd naar onze aanpak? We vertellen je er graag meer over.
Contacteer ons