NXT-PRO

Een ambitieuze marketingstrategie voor NXT-PRO

Website
Website bekijken
NXT-PRO

Een ambitieuze marketingstrategie voor NXT-PRO

Website

Briefing

Van elektriciens tot preventieadviseurs, NXT-PRO is gespecialiseerd in het trainen en coachen van professionals met ambitie. Gegroeid uit de B2B afdeling van Syntra weten ze als geen ander hoe ze een organisatie en zijn medewerkers kunnen ondersteunen met opleidingen. Dit ambitieuze bedrijf ging op zoek naar een digitale marketingpartner om hun opleidingen online te verspreiden. En dat is dan weer onze expertise!

Wat deden we?

Video campagne

Om hun opleidingen in de kijker te zetten maakten ze enkele korte filmpjes waarin ze telkens één opleiding voorstelden. Vervolgens was het onze taak om deze filmpjes online te verspreiden. Enerzijds om zoveel mogelijk views te verzamelen, maar anderzijds ook om meer bezoekers naar de website te krijgen waar er vervolgens kan overgegaan worden tot een inschrijving

Na een doelgroepanalyse per video gingen we aan de slag met Facebook, Instagram en LinkedIn campagnes. Instagram konden we al snel schrappen omdat de doelgroepen hier geen interactie toonden met de content. Dit budget werd verplaatst naar Facebook en LinkedIn waar we wel veelbelovende resultaten zagen. Aangezien de campagne deels samenviel met de kerstvakantie werd het budget niet volledig opgebruikt. Met het resterende budget lieten we de advertenties later nog eens lopen. Tijdens deze tweede ronde zagen we nog betere resultaten.

Event tracking

Event tracking is een belangrijk onderdeel van een campagne aangezien we zo objectief kunnen beoordelen of een campagne een succes was of niet. Daarnaast helpt correcte tracking ons ook bij het optimaliseren. Zo kunnen we bijvoorbeeld advertenties die weinig conversies met zich meebrengen stopzetten en vervangen door advertenties die betere resultaten meebrengen. Samen met de IT afdeling van NXT-PRO gingen we aan de slag om enkele tracking issues van de baan te helpen. We adviseerden hen om cross domain tracking toe te voegen aan de website aangezien de inschrijving voor een opleiding via een andere domeinnaam loopt. Met cross domain tracking kunnen sessies op twee verschillende domeinnamen aan elkaar gekoppeld worden waardoor Google Analytics ze als één sessie beschouwt. Daarnaast werd er ook een hoop custom event tracking en een Facebook en LinkedIn pixel toegevoegd. Dit is belangrijk bij online campagnes omdat we zo gedetailleerd kunnen meten of de vooropgestelde doelen behaald worden. Met behulp van de Facebook en LinkedIn pixels kunnen we enerzijds kijken hoe onze campagnes het doen, maar anderzijds ook aan remarketing doen door doelgroepen bij te houden op basis van het website verkeer. 

Google Ads

NXT-PRO deed al wat inspanningen op SEA vlak, maar wou deze graag naar een hoger niveau tillen. Met deze insteek namen we hun Google Search campagnes over. Na een analyse van de bestaande campagnes werd een nieuwe set-up voorgesteld. Hier creëerden we een campagne voor elke opleidingscategorie, en gingen we een stapje verder met keywords en advertenties voor specifieke opleidingen. Deze keywords achterhaalden we met behulp van een uitgebreide keyword analyse. Elke campagne kreeg vervolgens een aantal passende advertenties en een geschikte biedingstrategie. 

Ben jij ook op zoek naar een partner die met je meedenkt om je online marketing doelstellingen te bereiken? Onze online marketeers staan je graag bij.

Wil je meer weten over dit project?

Heb je een gelijkaardig project en ben je benieuwd naar onze aanpak? We vertellen je er graag meer over.
Contacteer ons