
Een nieuwe generatie staat op

Een nieuwe generatie staat op
Briefing
Op 2 april 2019 gaat de Afstudeerbeurs in Gent door, dé grootste jobbeurs van Vlaanderen. Bedrijven uit verschillende sectoren zetten er hun stand op en informeren binnenkort afgestudeerde studenten over hun bedrijf en het talent dat ze zoeken. Sinds enkele jaren staat Code d’Or in voor het design, ontwikkeling en de marketing van de Afstudeerbeurswebsite en ook dit jaar breidden we de bestaande website uit met een CMS-upgrade, extra doelgroepen en een online marketingstrategie.
Wat deden we?

Cms-upgrade
Dit jaar zorgden we voor een upgrade van het achterliggende CMS naar de nieuwste versie, dat gebruiksvriendelijker en stabieler werd gemaakt. Er werd bovendien rekening gehouden met de GDPR-maatregelen - zo is aan elk registratieformulier een label toegevoegd waarbij de achterliggende redenen en andere informatie over GDPR wordt toegelicht.
Webdesign
Voor het design van de website baseerden we ons terug op het campagnebeeld van reclamestudio Toech, die een jong en eigentijds campagnebeeld creëerde. Trouw aan hun ontwerp geven we het design van de website elk jaar een kleine upgrade.

Extra doelgroepen
De Afstudeerbeurs verwelkomt vanaf dit jaar ook een nieuwe doelgroep: loopbaancoaches. PhD-studenten en postdocs kunnen zich nu inschrijven voor loopbaanbegeleiding. CV analisten konden zich eerder al inschrijven en richten zich vooral op studenten zonder werkervaring.

Formules voor bedrijven
Bedrijven, die geïnteresseerd zijn in een beursstand, kunnen kiezen uit vijf formules: Diamond, Premium, Gold, Silver en Bronze. Afhankelijk van hun voorkeuren kunnen ze formules en de formule-opties met elkaar combineren. Hun inschrijving komt automatisch terecht in het CMS. Na betaling via overschrijving kan AUGent hen een plek toewijzen op het grondplan.
Marketing
Ook dit jaar hebben we een Google Adwords campagne op poten gezet. Met deze campagne overtuigden we bedrijven om een beursstand te reserveren voor Afstudeerbeurs 2019. Niet alleen conversie naar de website voor de beurs is nuttig, ook na het event kan een analyse heel wat interessante inzichten bieden om het volgend jaar nog beter te doen!
