Om de veiligheid van onze medewerkers te garanderen sluiten wij weer even ons kantoor. Uiteraard blijven we digitaal beschikbaar voor jullie. Wil je toch graag langskomen? Dat kan op afspraak en mits het naleven van enkele voorzorgsmaatregelen. Ontdek onze maatregelen.

Generation Fit

Jouw personal coach op zak!

Platform
Website bekijken
Generation Fit

Jouw personal coach op zak!

Platform

Briefing

Sporten waar en wanneer je maar wil? Dat kan vanaf nu met Generation Fit. Na jarenlange ervaring als personal trainer richtte Mulamba Van den Hende dit platform op. Zijn doel? Personal training leuk en betaalbaar maken voor zowel particulieren als bedrijven en hun werknemers. 

Wat deden we?

Een doordachte strategie

Om zowel een B2B als B2C platform op te starten is een doordachte strategie een must. Zo creëerden we in de eerste fase van dit project tijd en ruimte voor een uitgebreid voortraject. Een voortraject heeft als voordeel dat de klant optimale controle heeft over het prototype, budget en fasering van het project. Alle mogelijke features die naar boven kwamen, werden ingedeeld in een categorie: must have of nice to have. De features die de selectie haalden, kregen tijdens een tweede fase, het prototype, een keurig plekje. Het resultaat verwerkten we in wireframes en zo kon onze designer aan de slag met het uitwerken van een interactief design. 

Gefaseerd met een duidelijke focus

Met een strakke lanceerdatum in het vooruitzicht en een afgewerkt voortraject werd snel duidelijk dat het project boordevol custom elementen zou zitten. Onze developers gingen met plezier de uitdaging aan en opteerden om telkens in tijdsperiodes van 2 weken te werken, zogenaamde sprints, waarin onderdelen van het project werden uitgewerkt. Het resultaat? Een uiterst functioneel en intuïtief platform met heel wat innovatieve ontwikkelingen.

Het platform werd ontwikkeld met Laravel Nova framework. Voor het online aankoopproces hebben we een koppeling met betalingsprovider Mollie voorzien. Dankzij deze integratie kunnen klanten snel en eenvoudig online een abonnement kopen. De bestelmodule is dynamisch opgebouwd en bevat alle elementen die een consument verwacht. Promoties, een flexibele abonnementsformule en betaalmogelijkheden werden geïntegreerd in een korte checkout procedure. 

Een probleemloze Vimeo integratie

Video’s zijn een belangrijk onderdeel van dit project, daarom hebben we een koppeling met Vimeo voorzien. Er werd een eenvoudige structuur gecreëerd om het geheel aan data uit Vimeo gebruiksvriendelijk te integreren in de website. Elke 24 uur trekt ons CMS automatisch de nieuwe videos binnen en  worden ze meteen onder de juiste playlist of groep geplaatst. De video’s sneller op de website krijgen? Geen probleem, een import knop in het CMS zorgt meteen voor real-time data uit Vimeo. Maar de integraties gaan verder. Zo werd er ook een koppeling gelegd met Redis Queue om de performantie voor de eindgebruiker te verhogen. Dankzij deze koppeling worden verschillende taken asynchroon uitgevoerd zoals het versturen van e-mails. Aan de achterzijde zorgt dit dan weer voor een lagere load op de database. Win-win dus!

Dynamisch training systeem

Benieuwd hoe het met jouw conditie gesteld is? Via de fitheidstest kom je het snel te weten. Op basis van je leeftijd en je behaalde score krijg je telkens video’s op jouw niveau te zien. Zo garandeert Mulamba steeds een persoonlijke aanpak en groeit het platform mee met je eigen progressie. Liever een eigen workout volgen? Dan kan je heel simpel een eigen playlist samenstellen met je favoriete oefeningen. Ook bedrijven kunnen hun werknemers een duwtje in de rug geven om fitter te worden en een abonnement afsluiten. Als bedrijf heb je dan de mogelijkheid om een bedrijfs afspeellijst aan te maken voor alle werknemers.

Het platform naar een hoger niveau tillen

Eens het platform ontwikkeld was kon ook onze marketeer uit de startblokken schieten. We gingen van start met een technisch toegespitste tracking die aangevuld wordt met enhanced ecommerce, waardoor we conversies en verkopen kunnen bekijken in Google Analytics. Zo kon er via Google Data studio een simpel dashboard worden opgezet, waarbij de belangrijkste data uit Google Analytics vertaald wordt naar een visueel rapport. Op die manier kunnen wij en de klant de prestaties op de voet volgen. Door deze implementaties kunnen we in de toekomst gericht advies geven aan Generation Fit.

En wat brengt de toekomst?

Ondanks dat het platform nog maar net gelanceerd is kijken we al uit naar de toekomst. Niet alle functionaliteiten die tijdens het voortraject aan bod kwamen werden uitgewerkt. Zo worden er in een tweede fase extra abonnementsformules toegevoegd en koppelen we een webshop om meteen het nodige sportmateriaal aan te kopen voor de ultieme sportbeleving. Aan ambitie geen tekort!

Wil je meer weten over dit project?

Heb je een gelijkaardig project en ben je benieuwd naar onze aanpak? We vertellen je er graag meer over.
Contacteer ons

Cases

Gerelateerde cases

Soms moet je er even tussenuit
The Outsider Vlaamse Ardennen

Soms moet je er even tussenuit

Reizigers tellen met één klik
De Lijn Oost-Vlaanderen

Reizigers tellen met één klik