Nieuwe website van Impact Acoustic: futureproof en visueel indrukwekkend

Impact Acoustic

Nieuwe website van Impact Acoustic: futureproof en visueel indrukwekkend

Website

Briefing

Onze klant Impact Acoustic is een Zwitsers bedrijf gespecialiseerd in hoogkwalitatieve akoestische materialen voor de B2B-markt. Voor zijn nieuwe website ging het merk op zoek naar diezelfde kwaliteit. Het resultaat mocht niet zomaar een site worden, maar een visuele ervaring die de producten en hun akoestische eigenschappen optimaal in de kijker zet. Code d’Or ging de uitdaging aan. 

Wat deden we?

De vroegere website van Impact Acoustic voldeed niet meer aan hun hoge standaarden. Niet alleen waren er problemen met de stabiliteit van de site, bovendien was ze niet erg gebruiksvriendelijk en kwamen de producten visueel onvoldoende tot hun recht. Tijd dus voor een nieuwe, betrouwbare website met een sterk, creatief design.

Aan de slag!

We begonnen met een voortraject om samen met Impact Acoustic de scope van het project te bepalen. Aan de hand van een workshop achterhaalden we de noden en wensen van onze klant op de korte, maar ook op de lange termijn.

Zo was het voor Impact Acoustic van meet af aan belangrijk om veel vrijheid te hebben voor de opmaak van hun pagina’s. Ze wilden een erg visuele website die fris en kwalitatief oogt en helemaal in lijn ligt met hun producten. In een latere fase wilde onze klant graag een herwerking van de pagina met het partnernetwerk en een B2C-webshop.

Dit voortraject resulteerde in een business case (functionele analyse) en een business flow (procesflow), die alle specificaties en bedrijfsprocessen in detail beschrijven. Samen vormen deze twee documenten de ‘bijbel’ voor de ontwikkeling van de site. Alles staat er netjes in gedefinieerd: de verschillende modules, hoe die met elkaar communiceren, welke inputvelden er komen, welke connecties we moeten leggen, …

Drie in het oog springende eigenschappen

  1. De productmodule als hart van de website

Op de nieuwe site voor Impact Acoustic staat de productmodule centraal. Logisch, want onze klant wil zijn producten graag op een aantrekkelijke manier in de kijker zetten. Aan elk product kan Impact Acoustic tal van specificaties koppelen, zoals kleuren, variaties, groottes, gerelateerde producten, technische kenmerken, … Ook is er een link met Dropbox voorzien, zodat technische fiches en 3D-modellen onmiddellijk vindbaar zijn. Erg handig voor architecten en designers!

  1. Een esthetisch hoogstaande site

De nieuwe site van Impact Acoustic heeft geen strak voorgeprogrammeerde look-and-feel. Binnen het kader dat we tijdens het voortraject bepaalden, kan onze klant de pagina’s persoonlijke touches geven, de kleuren aanpassen en de vorm wijzigen van tal van Page Architect-elementen (waarmee de webpagina’s opgebouwd worden). Dat is goed voor de spreekwoordelijke 1.001 mogelijkheden, maar tegelijk blijft de site een duidelijke visuele lijn houden.

  1. Een structuur die staat als een huis

Dankzij het grondige voortraject heeft de site een zeer solide basis. Bij Code d’Or kiezen we nooit voor een kant-en-klare oplossing met templates of plug-ins, maar coderen we een duurzame en perfect gedocumenteerde site op maat van de processen van onze klant. Dat maakt het onze developers, de klant of eventuele externe partijen makkelijk om er in de toekomst op voort te bouwen.

Is jouw merk ook toe aan een nieuw platform?

Laat het ons weten en we helpen je graag verder!

Contacteer ons