30-30

Sporten in het groen

Platform
Website bekijken
30-30

Sporten in het groen

Platform

Briefing

Elke dag bewegen in een groene omgeving. En dat voor dertig minuten per dag, dertig dagen lang. Dat is de opzet van 30-30, een jaarlijkse campagne van BOS+ in samenwerking met CM. Bij zo een sportief initiatief hoort een nieuwe website.

Wat deden we?
30-30

BOS+ en CM dagen Vlaanderen uit om 30 dagen lang 30 minuten per dag te bewegen in het groen. Van een gezonde boswandeling of jogging tot een avontuurlijk ritje op de fiets. Doelstelling van de campagne? Voor iedereen een plek vlakbij om te bewegen in het groen met een betere fysieke en mentale gezondheid als gevolg. Aan de campagne wordt een impactmeting gekoppeld om anoniem de evolutie in het welbevinden te monitoren.

In functie van de gebruiker

De campagne ging voor het eerst door in 2016. Voor de vijfde editie was er nood aan een nieuwe website met extra functionaliteiten. Deze nieuwigheden werkten we uit in een prototype. In dat prototype stond gebruiksvriendelijkheid centraal. Eens de flow goed zat, werkten we een nieuw, fris design uit. Hiervoor baseerden we ons op de huidige website en huisstijl. Dit design ontstond met de gebruiker en functionaliteiten in het achterhoofd. We verwerkten enkele animaties en een parallax effect om het geheel dynamisch te maken.

30-30

Mensen die willen deelnemen kunnen een eenvoudige registratie flow doorlopen om een online account met persoonlijk dagboek aan te maken. Neem je graag deel met je gezin, collega’s, klas of enkele vrienden? Sinds dit jaar kan er deelgenomen worden in groep. Hierbij behoudt elk persoon zijn of haar persoonlijk dagboek. Hoe groter jouw groep en hoe beter je de uitdaging volgt, hoe meer sportieve minuten en bijgevolg medailles je verzamelt. Je vooruitgang wordt getoond aan de hand van een illustratie. Hoe succesvoller je bent, hoe groter je boom wordt. In je account kan je ook jouw favoriete looproute of groene omgeving vastleggen. Wil je jouw vooruitgang delen? Doorheen de website zit een handige share functie.

30-30
30-30
30-30

Online marketing

Het verzenden van reminders naar mensen die hun dagboek enkele dagen niet ingevuld hebben werd geoptimaliseerd. Deze e-mails worden vanuit het CMS verstuurd. Voor de overige e-mails zoals aankondigingen en nieuwsbrieven gebruiken we Campaign Monitor. Er werd een template opgezet gebaseerd op de website en huisstijl die als vertrekpunt kan gebruikt worden bij het opmaken van mailings. Tijdens een workshop leerden we de klant alles over Campaign Monitor waardoor zij nu volledig zelfstandig nieuwsbrieven kunnen uitsturen.

Ook de deelnemers van vorige jaren werden niet vergeten. Dankzij een mailing vanuit Campaign Monitor met persoonlijke url konden ze gemakkelijk een wachtwoord instellen op de nieuwe website en ook dit jaar opnieuw meedoen.

We mapten de url’s van de oude website op de url’s van de nieuwe website. Hierdoor krijgen we geen gebroken links en zetten we de opgebouwde score in Google over om verder te bouwen aan een goede SEO.

30-30

Informatie uitwisselen

Met de blog module kunnen er tips, leuke weetjes en gezondheidsinformatie gedeeld worden op de website. De overige pagina’s kunnen samengesteld worden met Page Architect, een handige tool om zelf pagina’s op te bouwen met op maat gemaakte blokken. Aan de hand van een drag-and-drop systeem kunnen de gewenste blokken op de juiste plaats gesleept worden. Via het contactformulier kunnen eventuele vragen en opmerkingen verstuurd worden. Deze worden verzameld in het CMS.

Na afloop van de campagne en de bijhorende evaluatie wordt een bos aangelegd. Het aantal bomen en grootte van het bos hangt helemaal af van het aantal deelnemers en het doorzettingsvermogen van diezelfde sportievelingen. Meedoen is de boodschap!

Wil je meer weten over dit project?

Heb je een gelijkaardig project en ben je benieuwd naar onze aanpak? We vertellen je er graag meer over.
Contacteer ons