Syntra centraliseert opleidingsinfo in makkelijk doorzoekbare nieuwe site

Syntra

Syntra centraliseert opleidingsinfo in makkelijk doorzoekbare nieuwe site

Platform

Briefing

Syntra is een van de grootste opleidingscentra voor bedrijven en professionals in Vlaanderen. Voor hun afdeling Midden-Vlaanderen (MVL) bouwden we een nieuwe centrale website die het bezoekers heel wat makkelijker maakt om snel een passende opleiding te vinden en zich in te schrijven. 

Wat deden we?

Er staan als groep, ook online

De nieuwe website voor Syntra MVL biedt een oplossing voor verschillende problemen waar de organisatie mee kampte. Zo stond de opleidingsinfo vroeger verspreid over meerdere partnerwebsites. We kregen dan ook de vraag om alle beschikbare opleidingen te bundelen in één overkoepelende, makkelijk doorzoekbare 'masterwebsite' met een luik voor particulieren en een voor bedrijven. Met de woorden van de klant: “We willen er online staan als groep en onze klanten vlot naar het juiste aanbod begeleiden.”

Daarnaast moest de nieuwe site ook technisch helemaal klaar zijn voor tracking en marketingcampagnes. Een frisse look, volgens de recente rebranding van Syntra, maakte het wensenpakket compleet.

Informatie doorzoekbaar maken

In samenspraak met onze klant besloten we om de indeling van de opleidingen helemaal om te gooien. We kozen voor een nieuw systeem waarbij we alle opleidingen bundelen in opleidingsgroepen, die op hun beurt bestaan uit meerdere cursussen. Elke cursus krijgt verschillende data toegekend, zoals een opleidingsformule (type), een locatie en het niveau.

Dankzij dit systeem is het mogelijk om met één opdracht meteen alle beschikbare opleidingen te doorzoeken. Vroeger stond elk type opleiding op een aparte website, maar voortaan is alles mooi gecentraliseerd.

Filters en trefwoorden maken het zoeken nog efficiënter. Bovendien krijgt de gebruiker telkens opleidingstrajecten (zoals van beginner tot gevorderde) en verwante opleidingen te zien.

In eigen handen

Maar niet alleen voor wie een opleiding zoekt, biedt de nieuwe website onmiskenbare voordelen. Ook de marketeers van Syntra MVL zelf hebben er baat bij. Het beheer van de site krijgen ze nu helemaal in eigen handen, waardoor ze voortaan minder afhankelijk zijn van de interne IT-dienst. Zo kunnen ze hun rol als content- en marketingbeheerders ten volle spelen. En ook de IT-dienst zelf kan zich meer op zijn kernactiviteiten focussen.

Intensieve samenwerking

De intensieve samenwerking tussen Code d’Or en de klant maakte van dit project een succes. Zo was er tijdens het voortraject nauw overleg om de nieuwe structuur van de data te bepalen. Ook technisch werkten we vlot samen: de interne IT-dienst van Syntra MVL paste de database aan, wij implementeerden de gegevens.

Qua timing en planning waren er duidelijke afspraken, die we strikt zijn nagekomen. We toonden ons een betrouwbare partner die de IT-dienst van onze klant efficiënt kon ontlasten.

Wordt vervolgd …

Syntra MVL heeft voor Code d’Or gekozen als een partner op de lange termijn. Niet alleen voor de technische updates van de nieuwe site, maar ook voor alle tracking en digitale marketing. Zo blijven we, net als de voorbije jaren, verder SEA-campagnes voeren voor Syntra MVL en hun submerken.

Daarnaast mochten we al enkele zijtrajecten uitvoeren, zoals een UI/UX-opdracht voor een partnerplatform. En ook de toekomst ziet er veelbelovend uit, want er staan al verschillende nieuwe projecten voor Syntra in de steigers.

Wil je meer weten over dit project?

Heb je een gelijkaardig project en ben je benieuwd naar onze aanpak? We vertellen je er graag meer over.
Contacteer ons