Om de veiligheid van onze medewerkers te garanderen sluiten wij weer even ons kantoor. Uiteraard blijven we digitaal beschikbaar voor jullie. Wil je toch graag langskomen? Dat kan op afspraak en mits het naleven van enkele voorzorgsmaatregelen. Ontdek onze maatregelen.

De Fooz

Thuis in vastgoed

Campagnes
Website bekijken
De Fooz

Thuis in vastgoed

Campagnes

Briefing

Of je nu vastgoed verkoopt, koopt, verhuurt of huurt, bij immokantoor de Fooz ben je aan het juiste adres. Met meer dan honderd jaar expertise kan je ze een vaste waarde in het Gentse noemen. Hun jong en gedreven team wou een stapje verder gaan en schakelde onze hulp in voor het digitale luik binnen hun marketingstrategie.

Wat deden we?

Na een eerste intakegesprek namen we hun huidige online kanalen onder de loep. We keken naar de website en de bijbehorende statistieken, de Facebookpagina en bestaande Google Ads campagnes. Deze resultaten stelden we voor in een presentatie waarbij enkele vragen naar boven kwamen:

  • Wat is de doelgroep?  

  • Welke doelstellingen hebben jullie voor ogen? 

  •  Welke boodschap willen jullie verspreiden? 

Op basis van deze vragen stelde het team van de Fooz een communicatieplan en strategie voor. Deze namen we mee als leidraad bij het opstellen van een plan van aanpak. Hierin focusten we ons op Google Ads.

Google ads

In Google Ads hebben we drie Search campagnes opgezet. Hierbij worden de advertenties bij relevante zoekopdrachten boven de organische zoekresultaten getoond

Met de eerste campagne trekken we mensen aan die actief op zoek zijn om een huis, appartement of ander vastgoed te kopen in het Gentse. De tweede campagne richt zich op mensen die hulp willen bij het verkopen van hun vastgoed. Tot slot targeten we met de derde campagne mensen die hun huis of appartement willen verhuren via de Fooz.

Event tracking

Samen met de webbouwer van de Fooz, Esign, voerden we lichte optimalisaties aan de website door en voegden we custom event tracking toe aan de website. Zo kunnen we heel gedetailleerd meten welke weg bezoekers op de website afleggen en of we de vooropgestelde conversies behalen.
Ook de teksten op de website werden geoptimaliseerd om zo goed mogelijk te scoren in zoekmotoren zoals Google. Hiervoor maakten we een keywordanalyse. In deze analyse bepaalden we een score voor relevante woorden op basis van het aantal maandelijkse zoekopdrachten en het aantal zoekresultaten.

Nu de eerste resultaten beginnen binnen te lopen en we leren uit de geleverde inspanningen, kunnen we beginnen met rapportage aan de klant en het bijsturen van de campagnes.

Ben jij ook op zoek naar een partner die met je meedenkt om je online marketing doelstellingen te bereiken? Onze online marketeers staan je graag bij. 

Wil je meer weten over dit project?

Heb je een gelijkaardig project en ben je benieuwd naar onze aanpak? We vertellen je er graag meer over.
Contacteer ons