Valckenier: complex project, heldere website

Valckenier

Valckenier: complex project, heldere website

Website

Briefing

Familiebedrijf Valckenier evolueerde van een klassieke Renault-concessiehouder naar een allround aanbieder van mobiliteitsoplossingen met intussen elf vestigingen en verschillende automerken in de portefeuille. Om deze nieuwe identiteit online optimaal te weerspiegelen, klopte Valckenier aan bij Code d’Or. Of we een site konden ontwikkelen waar hun diensten (van verkoop en autoverhuur tot onderhoud en herstelling) centraal staan én waar klanten meteen afspraken kunnen boeken en wagens reserveren? Uiteraard! 

Wat deden we?

Uitgebreid voortraject

Op het eerste gezicht lijkt de Valckenier-site misschien vrij eenvoudig, maar onder de motorkap schuilt een complex verhaal. Valckenier maakt voor zijn diensten namelijk gebruik van verschillende externe tools en databases, die we allemaal moesten integreren in de website. Boekt iemand bijvoorbeeld online een afspraak met de hersteldienst, dan moet dit tijdslot automatisch geblokkeerd worden. Of als een nieuwe wagen binnenkomt in de showroom, dan moet die meteen op de website verschijnen, compleet met de juiste technische details.

Om deze integraties tot een goed einde te brengen, stonden we niet alleen in contact met Valckenier zelf, maar ook met hun verschillende softwareleveranciers. Bovendien hielden we rekening met de adviezen van Valckeniers partner voor businessstrategie Callebout Collective en met de designbasis die UXpertise had uitgetekend. Om bij al die partijen de nodige informatie te verzamelen en de neuzen in dezelfde richting te zetten, namen we de tijd voor een grondig vooronderzoek. Goed luisteren en intensief samenwerken was hierbij cruciaal.

Datalaag brengt gegevens samen

Net zoals we dat voor Novatech gedaan hadden, creëerden we voor Valckenier een datalaag (API-platform) die alle in- en uitgaande data synchroniseert met de verschillende externe tools en databases en die data vervolgens lokaal bijhoudt. Op die manier is de geïmporteerde info die op de site getoond wordt altijd up-to-date en stromen boekingen, bestellingen, etc. meteen door naar Valckenier.

Handige financieringsmodule

Daarnaast ontwikkelden we voor de Valckenier-site een financieringscalculator, een tool waarmee particulieren makkelijk en snel kunnen berekenen hoeveel ze voor een bepaalde wagen maandelijks zouden moeten afbetalen via klassieke financiering of andere formules zoals ballonkrediet of private lease.

Maximale flexibiliteit

Voor pagina’s die niet automatisch gegenereerd worden, wou onze klant graag maximale flexibiliteit om die zelf op te bouwen en te beheren in functie van hun verschillende doelgroepen. Die wens konden we vervullen dankzij een CMS in Laravel, aangevuld met Page Architect als content builder.

Onlyhumans verzorgt webcopy

Voor dit project schakelden we onze collega’s van Onlyhumans in als content partner. Zij zorgden voor messcherpe webcopy die meteen duidelijk maakt waar Valckenier vandaag voor staat en wat hun diensten omvatten. Omdat we gelijktijdig aan dit project werkten en via korte lijnen met elkaar communiceerden, konden we de strakke deadline van dit project halen.

De toekomst brengt meer

Onze samenwerking met Valckenier zit er trouwens nog niet op. Nu de hoofdsite live staat, draaien we ons warm voor de nieuwe website voor Valco, de gespecialiseerde koetswerkafdeling van onze klant.

Daarnaast zullen we voor de Valckenier-site een module ontwikkelen die klanten een gepersonaliseerde mobiliteitsoplossing aanbiedt en waarmee Valckenier zich volop kan profileren als mobiliteitspartner voor particulieren en bedrijven.

Samenwerken?

Heb je ook een uitdagend webproject dat om een heldere oplossing vraagt? Aarzel niet en neem snel contact met ons op. Code d’Or denkt graag met je mee.

Contacteer ons