Ardo

Vriesverse groenten, fruit en kruiden om van te smullen

Website
Website bekijken
Ardo

Vriesverse groenten, fruit en kruiden om van te smullen

Website

Briefing

Ardo produceert kwalitatieve vriesverse groenten, kruiden en fruit voor een wereldwijd groeiende markt. Dit gebeurt op een duurzame manier, met respect voor mens én milieu. Om hun internationale klanten nog beter te helpen, ontwikkelden we samen met Focus Advertising een gloednieuwe website.

Wat deden we?
Ardo chef

Een professionele uitstraling

Focus Advertising is de vaste communicatiepartner van Ardo en stond in voor het design van de B2B-website. Zij bepaalden de beeldtaal en een frisse vertaling van de huisstijl. De beelden van het uitgebreide aanbod passen perfect binnen het design waardoor de website professioneel oogt én je alvast doet watertanden. 

Wij zetten het design om naar code en ontwikkelden de volledige back-end van de website. Doorheen het design zorgden we voor een extra aangename gebruikerservaring met vloeiende hoover states en subtiele parallax-effecten.

Originele menustructuur

Ardo is een Belgisch bedrijf met internationale bekendheid. Hun enorm aanbod producten en recepten, maar ook hun duurzame visie vroegen om een uitgebreide menustructuur. Om het overzicht te bewaren werd er niet gekozen voor een menu met traditionele dropdown, maar werd het submenu geïntegreerd op de pagina’s. 

Op de pagina’s ‘Over Ardo’ en ‘Nieuws & events’ navigeer je via tabbladen, terwijl de pagina ‘Over vriesvers’ gebruik maakt van een submenu en anchor punten waardoor je meteen naar de juiste informatie op de pagina wordt gestuurd.

Nieuwe website Ardo

Creatieve content blocks

De content builder speelde een belangrijke rol bij de ontwikkeling van de website. Bijna elke pagina heeft een flexibele layout die Ardo volledig zelf in handen heeft. Bij het ontwerp van de verschillende statische en dynamische blocks hadden we veel aandacht voor de beelden die er best uit mochten springen. Eén van de weinige pagina’s waarvan de layout vastligt, is de homepagina. Teksten en beelden kunnen natuurlijk wel aangepast worden. 

Ardo publiceert zijn jaarverslagen online via Issuu, maar wilde deze graag integreren binnen de website. We ontwikkelden een custom content block dat een iFrame toelaat. Hierdoor kun je binnen de website zonder problemen bladeren door de verschillende publicaties, bijvoorbeeld ‘Verslag maatschappelijk verantwoord ondernemen’ op de pagina 'Duurzaamheid'. 

Uitgebreide filterfuncties

Professionele klanten moeten zo vlot mogelijk de producten vinden waarnaar ze op zoek zijn. Via de uitgebreide Productfinder kunnen ze zeer gericht zoeken binnen de meer dan 500 producten en filteren op Highlights, Categorie, Productgamma’s, Gewicht, Voedingswaarde en zelfs ingrediënten uitsluiten.

Ook de Receptenfinder werkt volgens hetzelfde principe. Bij iedere recept staan ook netjes de allergenen opgelijst zodat je als professional hier rekening mee kunt houden. Een slider bovenaan de pagina zet enkele recepten in de kijker en geeft je goesting om te koken. 

De algemene zoekfunctie op de website zoekt doorheen de verschillende modules Producten, Recepten, Jobs, Nieuws, Events en Beurzen en alle gepubliceerde pagina’s. Het resultaat kun je vervolgens filteren volgens deze modules. 

Gedetailleerde informatie per product

Iedere product (of ingrediënt) heeft een mooi vormgegeven detailpagina boordevol informatie. Alle informatie wordt structureel ingegeven via het CMS en kan makkelijk per product aangepast worden. De icoontjes bij ‘Bereidingswijze’ worden automatisch uitgelezen. Bovendien kan ieder product gekoppeld worden aan verschillende verpakkingen, categorieën en recepten. 

Onderaan iedere detailpagina verleidt Ardo je met nog meer lekkers en klik je makkelijk door naar andere smakelijke producten.

Nieuwsbriefkoppeling met Mailchimp

Ben je als professional geïnteresseerd in het aanbod van Ardo? Dan kun je je inschrijven op hun nieuwsbrief. Om klanten doelgericht te informeren, moet je bij de inschrijving je interesseveld doorgeven. Ontvang je naast een digitale versie, ook graag de gedrukte nieuwsbrief? Geen probleem. 

Alle inschrijvingen worden automatisch doorgestuurd naar de juiste lijst in MailChimp. Zo verliest Ardo niet langer tijd met het manueel aanvullen van de verschillende contactenlijsten. 

Ardo website
Ardo website

Praktische locatiefinder

Een kaart op de contactpagina toont je waar Ardo overal aanwezig is binnen Europa. Per land zie je in één oogopslag hoeveel verkoopkantoren en productiesites er gevestigd zijn. Zoom in voor meer details of verfijn het resultaat via de checkboxen onderaan de kaart. Werp je graag een blik achter de schermen? Op deze pagina kan je ook meteen een bedrijfsbezoek bij het hoofdkantoor van Ardo in Ardooie reserveren. 

Een aparte jobsite

Ambieer je een carrière bij Ardo? Op de aparte jobwebsite vind je alle vacatures en meer informatie over de bedrijfscultuur van Ardo. Een teller bij het menu-item geeft alvast weer hoeveel openstaande vacatures er zijn.Werp je graag een blik achter de schermen? Op deze pagina kan je ook meteen een bedrijfsbezoek bij het hoofdkantoor van Ardo in Ardooie reserveren.

Alle vacatures werden netjes opgedeeld in Talenten (of categorieën). Een vacature kan onder meerdere Talenten vallen. Kies je Talent en filter vervolgens op Land, Site en soort vacature. In het overzicht zie je meteen per openstaande functie enkele noodzakelijke persoonlijkheidskenmerken. Lijkt de job wat voor jou? Klik dan door naar de detailpagina. Elke vacature is gekoppeld aan een locatie en linkt ook naar de detailpagina van de locatie. 

De geknipte job gevonden?

Solliciteer dan online via het formulier, waar je ook bestanden aan kunt toevoegen. Je sollicitatie wordt meteen doorgestuurd naar de hr-manager van de locatie. Alles is met elkaar verbonden De vorige website van Ardo bevatte jaren aan informatie en inspanningen. Dit lieten we niet zomaar verloren gaan en dus onderzochten we hoe we zoveel mogelijk informatie konden overzetten. Gelukkig was dat heel wat! 

De nieuwe website is ook achter de schermen een pak gestructureerder. We koppelden zoveel mogelijk relevante modules met elkaar zodat informatie slechts één keer moet worden ingegeven in het CMS. Dit komt extra goed van pas als je weet dat de website in maar liefst zeven talen beschikbaar is! Dankzij de gestructureerde opbouw van de back-end, wint het team van Ardo bijzonder veel tijd en gebeuren updates vlotter.

Wil je meer weten over dit project?

Heb je een gelijkaardig project en ben je benieuwd naar onze aanpak? We vertellen je er graag meer over.
Contacteer ons